Linda Mårtensson

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Linda Mårtensson - 3 februari 2012 12:45

Hejsan.

Det är väldigt kallt här i norrland, termometern närmade sig tjugo minusgrader imorse. Alldeles för kallt om ni frågar mig! Noell har både ulltäcke, stalltäcke och vintertäcke för att inte frysa och självklart blir det en massa extrahö!


Igår  hade jag en hel del skolarbete att jobba med och det tar mycket tid. Igår jobbade jag med en matteuppgift i en hel timme, visserligen en stor uppgift med nio deluppgifter i, men det ger ändå perspektiv på hur lång tid allt tar för att hjärnan ska hinna förstå och komma ihåg saker och ting! Nu är det bara är några enstaka dagar till min 18-årsdag så det är hög tid att välja en trafikskola så att jag kan köra någon form av intensivkurs under sommaren och sen är det mycket annat som måste fixas , som vanligt... Därav kändes mitt huvud lite som mosad banan när jag väl skulle ut till stallet så mamma tyckte att jag skulle skippa den skrittur som jag hade tänkt rida. Jag löd det rådet för det var svinkallt, klockan var mycket och jag hade inget sällskap heller. Smågalen som jag är så fick jag istället idén om att börja vänja Noell vid tömkörning istället. Jag drog på träns, gjord, ländtäcke och tömmar och så gick vi omkring på gårdsplanen i ca 10 minuter, haha... Noell blir väldigt misstänksam med nya saker så jag ledde henne mest för att hon skulle vänja sig vid att ha tömmarna längs sidorna. (: Hon var lite stressad (kan bero på kylan också iofs) men hon skötte sig och lyssnade hyffsat ändå.

Jag får se när det blir av nästa gång, då ska jag ha mamma med mig så att hon kan leda henne medan jag går mer bakom.

Nu ska jag ha biologi-lab och sedan är det heeelg!

Ovido - Quiz & Flashcards