Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Mysiga dagar

Av Linda Mårtensson - 1 augusti 2013 17:29

Kom hem från jobbet för en stund sedan. Jag har haft ett par "lediga" dagar nu efter att ha jobbat helgen, nåja jag jobbade torsdag-måndag och var endast helledig på tisdagen men iallafall. På tisdagen då mamma fyllde år så drog jag, Kristine och Maya in till birsta/bergsåker och handlade en massa hästsaker. Det var ett tag sedan vi fyllde förrådet med "bra att ha" saker. Köpte nytt pälsglans, hästsalva, liniment, nya hönät inför hösten, ett par nya borstar, silikonsnoddar, ett schabrak mm. Jag inhandlade även en salva som jag hoppas ska kunna hjälpa mot Cesars klåda. Han har ändå hållt sig hyffsad i år men förra året fick vi ju stubba honom för att manen såg så bedrövlig ut. Han har inte haft några problem med sår och sådant men han kliar sig ändå väldigt mycket och det blir inte så snyggt och inte så behagligt för honom att det kliar så mycket.

Den här blev det:

 

Det är naturliga produkter i den och jag hoppas att det kommer fungera. :)


Vi köpte även varsin plastlåda för förvaring i sadelkammaren (Ogillas skarpt när mössen vill bygga bo bland ens grejer så det är bäst att göra det otrivsamt för dem ;)) (ja, jag har lite fobi för råttor/möss) och färgglada hinkar för borstar. På kvällen när vi hade lite släkt här på middag och kladdkaka för mamma som fyllde år så haffade jag moster till att skriva namnen lite käckt på hinkarna:

   

Tjusigt va? Tack moster!


Igår jobbade jag kväll och Cesar behövde bara en promenad efter tre tuffa träningspass så då blev det till att gå lös i sadelkammaren. Ut med alla grejer, sopa väggar, torka hyllor, hängare, element, radio och lampa samt sopa golvet ordentligt och till sist sortera bland alla grejer och in med allt igen. Nu är det bara Ninas del som ska sorteras och städas, men den uppgiften får hon fixa själv. Hon skulle ändå bli galen och inte hitta något om vi rörde till bland hennes saker. ;) Det är skönt med nystädat och ordning måste jag säga. I helgen blir det till att skura resten av stallet och såsmåningom börja bygga om och fräscha upp vinterhagarna som förövrigt snart är färdigmockade och krattade. Det är inte så bara att ha ett stall att ta hand om, nästa år måste det målas utvändigt och sadelkammaren ska också målas. :) Tur att jag brinner för det jag gör.

 

Skulle tro att Cesar längtar tills att äpplena mognar, vi har så det räcker hela hösten, hehe.

       

En tröttis-Bell på stallgången idag efter att hon och Kristine tränat. Känns så himla bra och rätt att Kristine fått tagit över henne och jag blir varm i hjärtat när jag ser att de uppskattar varandra. Noell är den finaste jag vet och jag är så stolt över att hon är såpass väluppfostrad - Kristine kan precis som jag nästan alltid ha henne lös när hon borstar och sköter henne. Noell står som ett ljus och njuter. Människor hon känner älskar hon och kommer aldrig med en surmin (om man bortser från när man ska spänna sadelgjorden och ibland när man tvättar henne runt juvren, haha ;))

 

Idag vilar Cesar helt så det blir bara lite mockning och skötsel för honom, kanske får passa på att putsa lite utrustning eftersom att vädret ändå inte är särskilt strålande. Jag borde också ta mig ut och motionera lite på egen hand och så borde jag läsa ut boken jag håller på med. Så får det bli.

Kram

 
 
Moa

Moa

4 augusti 2013 21:49

Åh den där salvan är jättebra! :D Har haft min hur länge som helst och är supernöjd med den. Måste köpa en ny snart, den går nästan inte att leva utan nu i flug-tider. :)

http://projektfrihet.blogg.se

Linda Mårtensson

5 augusti 2013 22:59

Ja, har ju använt den i snart 1 vecka och han har ännu bara kliat svansen en dag vad jag har märkt av så jag tror att den funkar! Luktar gott gör den också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards