Linda Mårtensson

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Linda Mårtensson - 30 mars 2012 12:32

Hej hopp allihop!

Som ni kanske märker så är inte uppdateringen på topp här, men jag hoppas att det inom en snar framtid kommer bli lite roligare uppdatering. Mina dagar fylls av både det ena och det andra kan man säga - hästarna, plugg, körkort, framtidstankar och en massa fina mäsnniskor så tiden över till bloggen är ungefär lika med noll, detsamma gäller min sömn tror jag. Hahah nej men seriöst, jag kommer sällan i säng före 23 och sedan ringer klockan 05.30 - men det är ju mitt eget val och jag tänker inte byta bort något i mitt liv just nu för att hinna sova, allt är ju så roligt!


Denna vecka har gått ganska bra träningsmässigt, men allra finast var hon igår. Då fick jag verkligen ihop henne mellan hjälperna och hon sög tag i bettet och bjöd jämnt med båda bakbenen - utan att spänna sig, härligt! Jag har varvat mellan ridbanan och grusvägarna denna vecka. Eftersom jag har ridit väldigt sent så vill man inte så gärna rida där det inte finns gatlyktor med tanke på att det finns hål lite här och var just nu. Igår red jag på en grusväg ensam och det är det bästa tror jag - det är inte sällan jag hittar ett härligt tryck i henne utan spänning när vi rider på grusvägarna ensamma. I övrigt har jag jobbat massor med att mjuka upp henne och hon går helt på müsli nu så jag hoppas att jag kommer att se en förbättring denna helg! Tyvärr kommer nog uppdateringen inte vara så bra eftersom att bloggplatsen är sååå sega med att komma ut med mobilappen så att det blir ingen löpande uppdatering. Dessutom kommer vi åka typ mitt i natten för vi startar 08.59 imorgon och det tar ju några timmar att åka... Jag ska vara effektiv på mattelektionen så att jag kan komma hem i tid för inget är packat och hästen ska ju motioneras, rengöras och flätas. Som tur är så har jag det mesta av lädret rengjort efter förra tävlingen åtminstone...


Vad händer i övrigt då? Ja, jag tränade Cesar i onsdags också. Jag har ett litet drömmål med honom eller vad jag ska kalla det, nämligen att starta honom på hemmatävlingen i början av maj om han känns redo och det finns någon lämplig klass. Det blir naturligtvis på skoj, men jag tror att den lilla nordisen skulle tycka att det var kul att få visa upp sig lite! I vilket fall så verkade det som att en liten polett hade trillat på plats eftersom att han faktiskt sökte sig nedåt och orkade hålla formen ett kvarts varv på en volt i galoppen nu! Nu ska vi bara träna styrkan så får vi se vad som händer sedan.^^ En stor fördel är att snälla J ska komma o rida honom en dag i helgen när vi är på tävling, kalas med en duktig ryttare som kan ta igenom honom lite!

kram 

Ovido - Quiz & Flashcards