Linda Mårtensson

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Linda Mårtensson - 13 mars 2012 16:52

Här får ni två små klipp från Bo Jenå träningen. Det första är ifrån uppvärmningen och det andra är från slutet av passet. Jag blev nästan förvånad när jag tittade på dem - det har gått så mycket framåt sista månaden och det syns att vi inte var 100% igång efter vintern. Förresten testade jag att länga mina stigläder ett hål sist jag red för jag tyckte att de såg väl korta ut på bild och jag har även känt att jag inte har hamnat i helt rätt position och det kändes mycket bättre! Dock ska man passa sig för att ha för långa - kontakten med stigbygeln är jätteviktig för att kunna följa hästen på rätt sätt!

Av Linda Mårtensson - 13 mars 2012 16:30

Hej alla läsare!

Hann aldrig med att uppdatera er igår då jag satt och kämpade med några knepiga tal i matten och det tog så väldigt lång tid. Det känns att det börjar bli vår nu, snön smälter allt eftersom vilket jag tycker är väldigt skönt. Dessvärre är det väldigt isigt på sina ställen och de två senaste dagarna har vi nästan blåst bort, hoppas att det lugnar sig inför helgen.


Igår vilade alla våra älsklingar och Kristine hade packat allt hö så de enda jag behövde göra var att borsta igenom Cesar och Noell. Jag passade på att lägga spikmattan på Noell och självklart lades extra tid för en massa gos och självklart spelade jag lugna favoriter medan jag pysslade, tokmys!


Nu ska jag återgå till plugget och sedan ikväll ska mamma och jag rida en sväng. Jag har mycket i skolan nu och imorgon blir det fullt upp med jobbintervju på morgonen för att sedan åka in till skolan och på kvällen är det träningsdax! Dock fick jag reda på att vi har eget arbete på båda lektionerna på torsdag vilket räddade mig väldigt mycket då jag kan börja packa och putsa lite redan då, annars blir det väldigt jobbigt på fredag kväll - det är ju inte ovanligt att man håller på till framemot 23 innan man är färdig med allt dagen innan tävling i och med att man kommer hem så sent.

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards