Linda Mårtensson

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Linda Mårtensson - 1 mars 2012 17:15

Hej!

Har absolut inte hunnit med att uppdatera er om allt som händer, haha. Som ett exempel kan jag visa er gårdagens schema i stora drag:

05.30 Uppstigning, släppa ut hästar, mocka, duscha, äta frulle osv.

07.30 Åkte till skolan.

08.30 Pluggade lite själv.

10.15 Mässa om individuella val.

11.30 Mentorstid.

12.00 Lunch.

13.00-16.00 Matteprov.

16.25 Buss hem. 

17.30 Middag, göra iordning Noell, byta om etc.

18.10 Åkte till ridhuset.

19.00 Träning.

20.30 Hemfärd.

21.15 Packa upp, smörja, ta hand om Noell...

22.30 Godnatt.


Mellan allt detta, typ i bilen och så lärde jag mig FEI mästerskapsprog. och försökte plugga biologi mm. Jag kan säga att jag var ganska slut efter detta och därav hade jag ingen tid över för att blogga. Imorse klev jag dessutom upp 04.30 för att hinna plugga in resten av biologin eftersom att det var seminarier idag. Hur orkar jag ens, haha? Menmen, allt slit i kaoset lönar sig i slutändan! ;-)


Hursomhelst så vilade ju Noell måndag och tisdag så där har jag väl inget nytt att förtälja. Träningen igår då? Jo, jag kan säga att jag har den allra finaste ponnyn! De två senaste gångerna vi har varit i ridhuset så har några kommit fram och frågat vad Noell heter osv för att de tycker att hon "är så söt" och att hon har en sån fin nacke/hals! Då blir man verkligen glad och lite mallig för den delen också! Hursomhelst så var det vääldigt många ekipage i ridhuset igår vilket hade både för- och nackdelar. Nackdelarna var att vi inte kunde ta igenom alla programdelar som vi hade tänkt och att Noell tappade lite koncentration och blev lite väl het mellan varven, men det var helt klart positivt att rida i "framridningsmiljö" som träning för nu börjar det verkligen dra ihop sig! Som jag sa så var Noell väldigt på tårna, men jädrar vilket driv det var i henne! När jag lyckades rida ihop energin med sätet i många små halvhalter så kände jag verkligen hur framdelen lättade i traven, jättehäftigt! Jag har känt det förut men nu var det så himla tydligt och nu orkade hon bära sig i högre form (nationell tävlingsform) och under längre stunder. Det är verkligen underbart när man känner att all grundridning börjar ge resultat och då känner man också glädjen i att ha en häst som bjuder framåt av sig själv. Allting kändes positivt och särskilt slutorna samt enkla bytena var väldigt fina, dock har vi lite finlir med att få bytena helt raka på medellinjen. Öppnorna fungerade bättre än normalt även om de är bland det svåraste jag vet och skrittpiruetterna var det klart stor skillnad på då jag kunde rida mer centrerat nu. Mest är det nog jag som måste få in tekniken och verkligen vända med ledande tygeltag istället för att använda så mycket skänkel, men somsagt så gick det mycket bättre denna gång.

Puss på min lilla skrutt!  

Ovido - Quiz & Flashcards