Linda Mårtensson

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Linda Mårtensson - 11 mars 2012 13:57

Jag kan seriöst inte se mig mätt på min sötnos, har tittat tillbaka på äldre bilder och jag tycker att hon har utvecklats så mycket:

 

     

   

   

I mina ögon är hon verkligen en stjärna som lyser starkare för var dag som går!


Såhär efter träningsdagarna blir passen givetvis lugnare, igår skrittades hon bara, idag blev det ett lugnt skritt/travpass på ridbanan och imorgon blir det helvila. Jag ville inte låta henne stå helt alldeles efter för att jag ville ha ordentlig blodcirkulation för att hon inte skulle stelna till för mycket. Jag red ganska basic idag, lite övergångar, flyttade henne och red några fram- och bakdelsvändningar. Jag plockade inte upp henne högt idag utan hon fick lulla på i en rundare och lägre form utan särskild press för att stretcha ut musklerna. Idag låg fokuset på att få henne avspänd, att jag skulle hålla ett bra stigbygeltramp och andas samt prata med Noell. Det gick bra idag och jag fick till många bra stunder och hör och häpna - idag hamnade jag inte efter i travstegen en enda gång! Envis som jag är så har jag antecknat allt från träningarna för att inte glömma alla viktiga ord som bör spelas upp i mitt huvud när jag rider och så har jag suttit och studerat flertalet grand prix-ryttare för att själv hitta trav-känslan, se och lär som man brukar säga! 


Nu ska jag göra typiska söndagssaker... Måste städa mitt rum, träna pilates och plugga en massa. Det är extra viktigt att ligga i fas med allt nu när det är tävling nästa helg.   Det är lätt att hamna efter om man inte ger hundra procent på lektionerna då tempot är ganska högt på natur och dessutom har jag två viktiga prov redan dagen efter tävlingen. Så nu är det bara att sätta fart! 

Ovido - Quiz & Flashcards