Linda Mårtensson

Alla inlägg under september 2010

Av Linda Mårtensson - 2 september 2010 11:27

Det märks överallt att hösten är här, särskilt på Noell som är lite extra pigg :D Igår kväll red jag på ridbanan, hon var jättefin!! Tränade på lösgjordheten, övergångar, skänkelvikningar och förvänd galopp, det märks att hon blir starkare! Numer är det inga problem att rida flera varv i förvänd på en volt, så det går snabbt framåt! :) Vi red en massa serpentinbågar med massor av övergångar, särskilt gallopfattningar från skritt, de har blivit mkt bättre men vänstergaloppen behöver stärkas, så jag gjorde fler åt det hållet, men det är ju samma sak med förvända så det är bara att jobba på!

Ja, sjukt fin var hon iaf! Kändes flott och hade massor av energi, igår användes den på rätt sätt, hon satt ihop fint och jobbade med hela kroppen :) När vi var på väg hem så berömde jag henne lite extra så då blev hon så busig att hon la in några extra galoppsprång ;D Jag var inte riktigt beredd på det då jag hade långa tyglar, men det gick bra:P


Idag blir det en skrittsväng, hörs kanske senare!   

Av Linda Mårtensson - 1 september 2010 18:32

Hejsan alla!

I måndags hade Noell vilodag, hon fick bara mysa, bli masserad och ryktad, sikken lyx ;)


Igår var det dags för träning! Noell var väldigt taggad kan jag ju säga :P Det var hoppträning på andra delen av banan, så Noell taggade lite för det, kickade en gång riktigt ordentligt och var allmänt hetsig ;)) Karin satt och skrattade åt oss, haha xD Men, det är kul att ha en pigg häst! Ett kvitto på att hon är pigg, vältränad och tycker att det är roligt att arbeta =) Vi jobbade mest teknikarbete, skänkelvikningar, förvänd galopp, volter, ryggningar mm :) Noell kändes fin, men lite okoncentrerad. Idag ska jag träna lite själv, så det är dags att sticka ut nu!

kram

Ovido - Quiz & Flashcards