Linda Mårtensson

Alla inlägg under september 2010

Av Linda Mårtensson - 13 september 2010 19:28

Har inte så mkt att säga om denna vecka, jag menar, jag klagar inte direkt på våra resultat! ;D

Av Linda Mårtensson - 13 september 2010 19:21

Hejsan alla :)

Sitter här och knappar in bokstäverna, glad men dock förkyld....Men det hör väl hösten till, antar jag.

Noell har en välförtjänt vilodag idag efter gårdagens barbacka-skritt :) Ska snart ut och stoppa om henne för natten ;)


Igår tränade jag mamma och Cesar! Jag körde hårt med dem, men de var jätteduktiga! De fick jobba med bommar, övergångar och volter i massor =) Han blir smidigare och smidigare! Såsmåningom hoppas vi att han hittar formen i traven också, men det får ta den tid det tar, jag menar, vi har inte direkt bråttom på något sätt :P


puss och kram

Av Linda Mårtensson - 13 september 2010 18:26

Ja, jag kan ju sammanfatta tävlingen som den bästa jag gjort i hela mitt liv!! :D Noell var helt underbar, hon gjorde allt för mig, min älskling, kommer nog aldrig finna en lika härlig häst som Noell, hon är bäst!


Redan i fredagens förberedelser kändes hon tipptopp! Fit for fight som man säger ;) Hon kändes supermjuk och fin.


Tävlingsdagen till ära fick Noell prydas i knoppar med röda gummisnoddar :D (tyvärr har jag ingen bra bild på dem, men de var iaf supersnygga! ;)

Vi började dagen med LC:1, när vi kom till framridningen var nog Noell otroligt vinnarsugen, hon gjorde en show för sina konkurrenter med diverse hopp, skutt, små stegringar och annat, så det var bara att börja galoppera för det gick inte att hålla henne på marken, hahah xD Efter en stund lugnade hon sig och väl inne på banan blev hon superfokuserad på mig! Vi gjorde en jämn och fin ritt, endast med några små små petitesser ;) Noell lyssnade till 100% och jobbade fint =) Eftersom vi var sista ekipage ut av 13st hann vi precis trava av innan vi fick vår procent, 71,48%, det ni!!!:D Jag blev otroligt obeskrivligt glad, det blev Noell också, hon var glad och lite busig på ärevarvet ;D

   

Efter det var det en kort paus för oss och hästarna fick i sig lite mat :) Nästa ut var Kristine och Nova i LB:1. Nova var jättefin och de gjorde en fin ritt, inte fullt lika fin som förra helgen, men klart mer en godkänd! Tyvärr var de först ut och domaren brukar oftast vara lite försiktig med att ge höga betyg på första ekipaget så de borde ha haft typ två % till enligt mig, men drygt 64% får man vara nöjd med! =) Dessutom är Nova b-ponny så det blir koefficient, så det gav drygt 70% till laget :D

Lite senare var det min och Noells tur, vi tävlade i samma klass som Kristine och Nova då det endast var två b-ponnyer med. Noell kändes aningens trött (berodde antagligen på värme och lite lång päls samt all galopp till den första klassen) så jag körde bara en lättare framridning, började sätta tryck drygt två min. innan start. Noell var lika fin denna klass och det kändes att hon gav allt hon orkade för stunden, helt fantastisk ponny :') Domarens ord om Noell var väldigt fina i båda programmen och vi fick ytterligare en vinst, denna gång på 69,31%!! :'D Ojoj sikken ponny! Kristine och Nova lyckades klämma sig in på en delad tredje plats bland alla större ponnyer, mycket bra gjort!

     


      =)

Sen väntade vi spänt på alla d-ponnyer för lag-resultatet :P Tyvärr hade Nina och Patrick en av sina sämre dagar, däremot gjorde Madde och Diddi en mkt bra prestation =) Tillslut visade det sig att vi med knapp marginal hade ridit oss fram till titeln: Bästa laget (div. II) i mittsvenska ridsportförbundet!!! Jag fick gåshud när jag red det ärevarvet, glädjetårarna var inte långt borta ska jag säga :'D

Jag var dock tvungen att samla mig för att jag skulle hjälpa Kristine med framridning inför LA:1, framridningen gick bra men den blev alldelens för kort, endast 10 min, vilket ledde till att Kristine inte hade laddat mentalt och var dessutom trött och förkyld, så det blev en mkt medioker ritt som dessutom innehöll en hel del missförstånd, men vad gör det? Vi tog det som en träning och eftersom de inte hann förbereda sig så är det svårt för en 11-åring att rida ett såpass nytt program på en ponny som var lite het och ofokuserad. Och, vi är supernöjda, lagvinst och allt, dessutom blev de ju distriktsmästare förra helgen :)

Här kommer ett par härliga lagbilder, hejja MRF! :D

  Efter en så otroligt lyckad dag så måste jag slänga in en filmlänk också ;) Den är filmad med mobilkamera plus att kvalitén försämras en hel del när man laddar upp den på jaycut. Sen blev jag tvungen att mixtra en del med tempot då den helt plötsligt blev jättesnabb när man laddade upp den, så det är kanske inte riktigt 100%-igt, men jag tyckte att jag lyckades hyffsat :D

Varsågod: Linda och Noell i Njurunda!!! Ni får ha överseende med att den är väldigt kort, hahah :P Ska försöka filma mer, antar att det är det roligaste? ;)

kram från en lycklig Linda :D <3

Av Linda Mårtensson - 10 september 2010 12:19

Igår kväll var det dags för oss att få en omgång av Karin inför helgens tävlingar :)

Noell var riktigt duktig! Vi fick jobba hela passet i en låg och rund form så att hon skulle få jobba ordentligt med ryggen, vilket fungerade riktigt bra! Vi fick jobba en del övergångar, samt lite tempoväxlingar i trav. Vi jobbade nämligen över bommar, I början ville Noell springa lite för fort, men efter några gånger fick jag igenom halvhalterna ordentligt så hon seglade över i en härlig passage-liknande trav ;D På slutet jobbade vi lite förvänd galopp, det var några dagar sedan vi jobbade med den förvända men den fungerade fint! =) Efter tävlingen ska jag fortsätta att jobba massor med den så hon blir riktigt stark och balanserad! :)

Idag ska vi lösgjöra och peppa inför lagfinalen imorgon :D

kram! <3

Av Linda Mårtensson - 8 september 2010 22:02

Riktigt mysig tur red vi ikväll :) Noell var pigg och glad och jobbade fint.


Berättade jag förresten om i söndags? När mamma och jag red då stötte vi på en huggorm (en fullstor, ca 70cm), tror inte att jag berättade det iaf :P Noell var jätterädd för den, den väste och varnade oss medan den slingrade sig iväg. Men det var tur att inte Cesar klev på den, mamma upptäckte den i sista stund, de är inte direkt snabb att flytta på sig när det börjar bli lite kyligare heller :P


I övrigt så har jag, mamma och Kristine släpat in en höbal i stallet, sjukt jobbigt åbäke det där -.- De väger ju "bara" ca 300 kg och är jobbiga som f*n att rulla...Dessutom fick vi idag reda på att de som vi köper hö utav inte har slagit något hö i år (våra käkar fortfarande fjolårets) och det har de inte berättat så nu måste vi leta reda på en annan leverantör, men jag tror redan att vi har en på G... :) Jamenar, visst får de göra som de vill med sin mark, men när man har köpt därifrån ett antal år är det faktiskt lite dumt att komma med att det inte finns mer hö nu...menmen, huvudsaken är att det löser sig :)

godnatt gott folk!

Av Linda Mårtensson - 8 september 2010 11:37

....hade vi igår =) Noell fick bara skrota på i hagen och innan det var nattinatti fick hon sig en liten rykt och ett välsmakande äpple ;) Själv så åt man tårta för lillebror fyllde 6 år! :) Han är riktig storkille nu ;P


Nu kommer uppladdningen för helgen att köra igång, ikväll ska vi rida en uppfriskande ridtur ute i skogen, som kommer att innehålla lösgjörande i skritt, det blir nog nice för vädret är jättefint! =)


puss och kram :)

Av Linda Mårtensson - 7 september 2010 08:29

Igår var det återigen en massa sol och värme, nice ;)

Noell och jag red ner till ridbanan för ett "komma loss" pass :o) Det gick finfint! När jag hade ridit ett tag jobbade hon på med rygg och hela övriga kroppen jättefint! Jag red serpentiner, övergångar, öka-/minska- volten, flytta undan bakdelen, hon blev supermjuk och fin! På slutet testade jag en ryggning, som för övrigt var jätterak och fin utan motstånd, samt några skänkelvikningar i något högre form, vilka också var jättefina! Vi travade av ordentligt med huvudet ända nere vid framknäna :)

Mkt nöjda kunde vi skritta hemåt för stretching och kvällsmat ;)

Nu ska jag promenixa till bussen, tjing!

Av Linda Mårtensson - 5 september 2010 20:39

Efter en underbar helg med sol, fina resultat och härlig ridning med Noell så sitter jag här, glad men trött ;)

Ridpasset med Noell var superhärligt, hon var lugn och fin i början av passet, sen blev hon jättepigg när hon fick bränna på lite i galoppen ;D Mamma och jag satt mest och njöt av det fina vädret och hästarna var glada :)


Nu är det hög tid att förbereda sig för den kommande veckan =) Packa väskor, ställa väckarklockan, lägga fram kläder -you know :P

kram

Ovido - Quiz & Flashcards