Linda Mårtensson

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Linda Mårtensson - 25 september 2010 23:02

God kväll, här ska ni få ett stycke bilder, blev dock inte så många eftersom det inte var någe fint väder...

      wie bling-bling på ridvantarna :D       Jag hjälpte till vid prisutdelningen :P Kristine och Nova och Johanna Arnesson på Nektar :) 

Av Linda Mårtensson - 25 september 2010 19:13

Ja, då var hoppningen avgjord, vinnaren 2010 blev: Kristine Mårtensson & RMS Nova Jet :D De hade ett nedslag i grunden, de kom fel och hade korsgalopp så Nova fick inte upp frambenen tillräckligt, men annars såg det riktigt fint ut :) Vi hade inte riktigt vädret med oss, men det spöregnade iaf inte =)

Annika Lange och Courage vann på storhäst, grattis!


På eftermiddagen har jag hunnit räkna lite matte (*stolt*), vi har städat upp i uteköket (vi förvarar en del hästgrejjor där, ex. täcken), städat bland våra ridskor och ridit =) Noell var så himla fin idag, red utan gramanen och hon kunde ändå stretcha ut överlinjen och slappna av (huvudet var ända nere vid framknäna), det känns så himla skönt att hon liksom litar på mig och vågar ligga i handen och bara slappna av :D Hon var så duktig idag att jag lät henne busa lite i galoppen, det gillades, jag blev bjuden på en liten bock ;) Sen red jag några skänkelvikningar, de var riktigt fina, dock hade jag lite problem med att sitta ned i traven, Noell blev lite het och travade ganska stort och jag hade inte mina ridstövlar utan bara ridstrumpor så det var lite svårt ;) Som avslutning gjorde jag ett par fattningar ifrån skritt, vilka satt som en smäck :)

Det känns otroligt skönt att Noell och jag verkligen börjar bli ett sammansvetsat team, det har tagit sin tid, Noell är ju den första unghästen för mig och hon har inte varit lätt heller, varken i ridning eller hantering :P


Nu ska jag kila ner i stallet och förbereda lite inför morgondagen, det ska bli skoj, framförallt bra träning, nyttigt att träna på LA-program, nästa år är det färdigtävlat på lokal nivå....

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards