Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

bästa tiden på året!

Av Linda Mårtensson - 26 april 2011 23:20

Gud vad jag älskar denna tid på året, lätt den bästa! Allt börjar bli grönt, fint väder, söta vårblommor - ja det är verkligen jättehärligt. Jag passar självklart på att vara ute så mycket som möjligt nu när det är påsklov, när man går i skolan är det omöjligt att vara ute mer än på kvällstid.


Igår kväll pysslade jag med Noell i två timmar! Tränade lite enkel frihetsdressyr, lät henne smaka på lite gräs, ryktade massor, masserade och tvättade knölarna på ryggen. Knölarna är mycket bättre nu, men jag kör en behandling nu under påsklovet. Tro det eller ej, men jag kunde faktiskt stå ute och hålla i Noell samtidigt som jag spolade av ryggen med en vattenkanna (orkade inte koppla på någon slang bara för det lilla)! Ni kanske tycker att det är en skitsak men för mig betyder det väldigt mycket då det mesta har varit svårt med Noell. Första gången vi skulle spola henne med slang så snurrade hon runt, runt, kastade sig och stressade, så det har hänt en del! :D


Idag har jag faktiskt varit väldigt duktig! Började dagen med en joggingtur :O Ja ni läste rätt! Dock körde jag en väldigt kort bit, men jag känner ändå att jag tog första steget och tog mig ut ;) Efter det hjälpte jag Kristine med Nova och deras träning, båda var väldigt duktiga! Hittade en ny bra övning som de värmde med men jag tar den en annan gång :P De fick träna (förutom basic) mycket galopp, förvänd och skänkelvikningar. Kristine har förbättrat sin ridning massor och Nova går verkligen bra nu!


Efter mockning och lunchande var det dags att bege sig ut till ön och Nodde :) Han var också väldigt fin idag och Maya börjar hitta en bra känsla i ridningen!


Ikväll har mamma och jag ägnat oss åt att skruva ur Noells och Cesars broddar. Det dröjer lite till innan hovis kan komma (han hade väldigt fullt nu och de har inte gått fulla tiden än) så lyckligtvis fick vi bort dem själva! Sedan skrittade vi ut dem i skymningen, båda ver väldigt pigga men skötte sig utmärkt.


Nu är jag så trött att jag skriver fel hela tiden så dags för lite sömn, natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards