Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Säg den lycka som varar en stund...

Av Linda Mårtensson - 22 september 2012 14:15

Goddagens.

Igår när jag kom hem så var jag så glad,  mamma kommenterade tom att jag såg så glad ut! Och ja, det kändes att jag var glad inombords efter en något turbulent tid och jag levde nog på torsdagens träning och härliga männsiskor i min närhet som gör mig glad.


Tyvärr så vände min glada dag när jag kommer till hagen och ser att mina två stjärnor är halta. Hovslagaren hade varit där under förmiddagen och nu var alltså två av tre hästar halta. Och jag kände mig så arg och less och tårarna brände innanför ögonlocken för att jag tycker att det är så jobbigt att se dem ha så ont. Hursomhelst så kom han hit imorse och fixade hovarna. På Cesar hade han tagit lite för mycket så att han var ömfotad av den anledningen och på Noell var det antagligen en söm som tröck fel för vi fick loss en söm själva igårkväll och när han klämde på hovarna och sprang med henne idag (med och utan skor) så var hon fräsch och ömmade ingenting.


Fattar inte varför man inte kan få ha lite flow någon gång? Life's a bitch. 


De  får vila idag också(Cesar kommer givetvis vila några till), känner att det är lika bra eftersom att det regnar och ja, jag har en massa annat att göra. Typ matte och fysik. Men imorgon ska jag rida lite försiktigt på Noell iallafall, bara att hålla tummarna för att hon känns fit for fight då!

  

"If you fight you may loose, but if you don't fight you've already lost."   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards