Linda Mårtensson

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Linda Mårtensson - 30 september 2012 22:13

...för i hoppning blir det mer rättvist i den meningen att allt blir så konkret - faller bommen så faller den. Jag brukar sällan klaga på bedömningen men idag höll jag inte med domaren riktigt. Jag VET att det är väldigt utsatt att vara domare och att de också är människor som kan göra misstag, men ändå. Och jag tycker till exempel att det är FEL att sätta samma betyg på förvända galoppen när man på den ena skriver "god balans" och på den andra "lite stampig" (ja, Noell blev lite stampig när hon sprang genom vattenpölen). God balans betyder för mig minst betyg 8 och lite stampig känns mer som betyg 6-7 beroende på hur resten ser ut. Och när det står att man ska fatta galopp före A och jag fattar strax innan jag kommer fram till A så är det väldigt tråkigt att få kommentaren att man gjorde en för tidig fattning och ett lågt betyg.... Ja, jag fann en hel del underliga saker i mina protokoll idag och jag kan säga att om detta hade varit för något år sedan så hade jag nog blivit lite knäckt av detta och min självkänsla hade varit i botten, typ att jag inte kunde rida alls, men det är tur att man lär sig och jag kan faktiskt stå på stadiga ben ändå för att jag vet att Noell var mycket bättre än vad poängen visade. Och domaren gav oss fina kommentarer också som jag är väldigt glad över. Hon skrev att Noell var en trevlig gångartsponny med god framåtbjudning och att hon var rörlig och spänstig, samt att jag hade en god och effektiv inverkan.

Kram från en trött, tom och lite halvbesviken Linda. Måste bara tillägga att Noell var jätteduktig idag och jag är väldigt glad över att Katarina följde med mig för det var hon som fick mig att rida så effektivt och bra. Måste bara fila lite på min "unghäst-handställning" och fladdriga skänklar för det är jag såååå inte nöjd med, hehe.

Ovido - Quiz & Flashcards