Linda Mårtensson

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Linda Mårtensson - 16 september 2012 21:22

Idag har jag och Noell tävlat för första gången sedan juni. Kändes roligt att komma hemifrån en sväng och jag tror att Noell höll med mig för hon trippade glatt på transporten idag!


Det bästa med dagen var att se hur Noell mognat. Hon ballade inte ur en enda gång idag, vilket har varit sällsynt fram tills idag, haha. Även om hon har varit hyffsat lugn andra gånger så har hon ändå busat till det litegrann på något plan. Det känns inte som samma häst som jag behövde två medhjälpare, en vägg och lite morötter för att ens kunna hoppa upp på i början. Idag stod hon snällt medan vi gjorde iordning och hör och häpna - hon skuttade inte omkring någonting på framridningen ens!


Jag hade en väldigt fin känsla när jag red fram i ridhuset men tyvärr försvann den när vi kom ut till banan. Noell spände ihop sig och blev väldigt oemottaglig för mina hjälper, harmonin blåste bort. Vi skrapade ändå ihop 66,58% så vår lägsta nivå har ju höjts upp några snäpp åtminstone. Om domaren hade sett oss i ridhuset hade vi nog fått runt 75% med tanke på hur mycket bättre hon gick där. Vi tar nya tag och laddar för DM om två veckor istället. Uppladdningen börjar redan imorgon med kiropraktorbesök och min förhoppning är att hon ska kunna ställa sig korrekt i nacken efter det, inget mer "lägga huvudet på sned"-syndrom vill vi se.

      

DM-bild från 2011, inspiration.

Dock tycker jag att DM bara blir mindre och tråkigare för varje år i vårt distrikt. Förr red man ju alltid två dagar, men förra året var det bara en dag med två klasser och i år ska man tydligen bara rida EN klass?! Då känns det ju inte alls speciellt utan som vilken tävling som helst...

Ovido - Quiz & Flashcards