Linda Mårtensson

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Linda Mårtensson - 12 augusti 2011 23:31

Denna kväll har endast spenderats med valpmys och en skrittsväng med världens bästa lilla ponny! Hon var väldigt pigg idag och lite hispig, men hon skötte sig ändå bra. Tog gramanen idag med och det märks att hon tycker att det är skönt! Vi red ingen lång sväng idag, bara runt kvällsjön och travbanan vilket är ungefär 2,5-3km :)

Av Linda Mårtensson - 12 augusti 2011 23:30

Patrick blev lite trött härom kvällen...

Hihi trött pånni (a)  

Av Linda Mårtensson - 12 augusti 2011 23:07

Ibland är det verkligen helt underbart att vara alldelens ensam när man tränar, man blir fullt fokuserad på det man gör och man känner ingen "press" över hur det ser ut i andras ögon...


Vi började att jogga igång i en låg form, flyttade undan höger bog och vänster bak - alltså de stelare partierna. Noell hade ett härligt driv redan från början, hon kändes väldigt positiv och glad! :D Den senaste tiden har hon haft en liten svacka men nu verkligen kände jag hur det bara lyste om hela hästen, kul! Fortsatte att ha henne väldigt rund men lite högre och testade lite förvänd, enkla byten, någon ryggning, skänkelvikning, bakdelsvändningar och öppnor. Eftersom jag inte hade henne i tävlingsform så krävde jag inte max av samlingen, utan fokuserade på att Noell skulle vara avspänd. Hon var riktigt fin! Det vi måste slipa lite mer på är framförallt öppnorna och skänkelvikningarna, det behövs lite mer kontroll och precision i dem. Men somsagt jobbade jag inte så mycket med detaljerna för att hon kändes så himla fin - jag ville bara bibehålla en glad ponny till nästa ridpass för att hålla självförtroendet på topp!

Säga vad man vill om gramanen, men om man använder den på ett vettigt sätt så är den en oumbärlig hjälp för spända hästar! Jag har inget som helst emot graman sålänge den används med mjuka händer och inte för att pressa hästen till något den inte klarar.    

Av Linda Mårtensson - 12 augusti 2011 17:33

(bilden är lånad från www.borgeflon.se och han är på bilden sex veckor)


Nu är han äntligen här, lilla "Usse"! Det blev alltså inte den mörkbruna hannen utan denna lilla krabat ^^ Han är extremt gullig men som alla barn väldigt energikrävande ;) Mer bilder på honom kommer såsmåningom.


Jag har även avslutat jobbet på kyrkan nu, helt underbart! Det ska verkligen bli skönt att vara helt ledig en vecka nu innan skolan börjar, välbehövligt dessutom.


Vi har lite främmande nu och jag ska sätta tänderna i efterrätten och om en stund ska jag ut och skritta Noell. Hon var förövrigt jätteduktig när vi red igår, men jag skriver ett ordentligt inlägg om det sen.


På återbloggande!

Av Linda Mårtensson - 12 augusti 2011 16:45

         

Ovido - Quiz & Flashcards