Linda Mårtensson

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2011 23:00

Hovis kom hem till oss idag (torsdag) och insåg när han skulle plocka fram sina saker att han hade glömt dem på föregående ställe! Han funderade på om han hade fått värmeslag eller något, haha. Mindre kul att vi återigen fick ställa in träningen och flytta den till på måndag istället :/ Men det är väl så och man kan ju hoppas på att det är någon mening med allt....? I vilket fall så åskade det och regnade massor så det gjorde trots allt inte så mycket.

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2011 19:43

Denna morgon var lite bättre och jag fick åka med pappa till jobbet. Det var otroligt varmt och vi fick göra den mest underbara sysslan, nämligen rensa grusgångar. Fy vad träligt! Det bästa av allt var att det bara var sommarjobbarna som fick göra skitjobbet, de ordinarie åkte traktor och ja jag vet inte vad de gjorde för arbete... Usch, aldrig mer ett sådant här jobb för min del! Man ska aldrig säga aldrig men jag kommer att kämpa hårt för att få andra jobba än ett sådant här igen.


När den lååånga dagen (den kändes som en evighet) var över kom bästaste Nina och hämtade mig med sin moppe och vi drog iväg och badade med Elin, Johanna och Sofie, superskönt efter en stekhet arbetsdag! :D Tyvärr hann vi bara bada en pyttestund innan åskan startade och vi drog oss hemåt igen, aja trevligt den stund det varade!


När kvällen kom och den häftiga regnskuren var över snodde jag Cesar och vi red ut en sväng med Nova och Kristine. Vi hade jätteroligt! Cesar kunde även fatta höger galopp på rakt spår, förut fattade han bara vänster! Han är jättemysig att rida ut på, lydig och pigg! Han är fortfarande lite spänd i traven men annars är han jättefin! Alla som vill ha en allroundhäst rekommenderar jag en lättare nordsvensk, Cesar är jättetrevlig och snäll. Han är en riktig nallebjörn men det finns ändå humör, go och arbetsvilja! 

En riktig goding ;)  

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2011 18:59

Fy vilken hemsk dag säger jag bara. Vaknade på morgonen med träningsvärk i hela kroppen, kul. Begav mig iväg på cykeln och rensade ogräs hela dagen innan det var dags för min tuggummikropp att cykla hem igen.


Väl hemma blev jag på bättre humör för det vankades uteritt till en superhärlig skog tillsammans med mor och syster. Den lyckan fick dock inte vara särskilt länge. Gick ut till hagen för att checka vattnet och ser till min förskräckelse att Noell har trampat av sig en sko, IGEN -.- Min vilda, klumpiga ponny verkar inte vilja ha några skor på. Och där sprack mina ridplaner. Smsar hovslagaren i panik och han kunde komma på torsdag. Ringer till Karin och omplanerar träningen från onsdag till torsdag. Tänk att det alltid ska vara något? Om man är sugen på problem och bekymmer så säger jag bara - skaffa häst. Undra hur många timmar i månaden jag ägnar åt oro för min prinsessa egentligen? ;)


Istället för att rida fick jag hänge min kväll åt ombyggnation av hagen. De har börjat gå ut i slyn (vi har en stor hage med lite blandad terräng) och det är väl bara något våra hästar gör, andra skulle förmodligen undvika det. Jag vet inte varför de promt ska ut dit för det finns inget gott gräs för hästar där osv. Hursomhelst är vi såklart oroliga för att de ska göra sig illa eftersom det kan gömma sig stubbar mm under det eländiga buskaget så då var det bara att riva och bygga om. Skitjobbigt när jag var så trött och less, flera timmar tog det dessutom. Pappa hjälpte mig men han lyckades såklart trassla till tråden och bli på dåligt humör så jag och mamma fick såklart stå och trassla upp skiten och vi var ju också på strålande humör, eller inte...


Men klart blev det iaf, klockan elva på kvällen... Men egentligen ska jag inte klaga för det finns massor av människor som har det betydligt sämre än mig. Har man valt att vara hästägare är det bara att bita ihop och jobba hårt. Man måste offra en massa saker och alltid sätta sin häst i första rummet. Jag är jätteglad för det liv jag lever och jag älskar min häst utan gränser, även fast det är jobbigt ibland.    

Av Linda Mårtensson - 4 augusti 2011 09:00

         


   

Detta symboliserar min vardag väldigt bra va? ;)   

Ovido - Quiz & Flashcards