Linda Mårtensson

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Linda Mårtensson - 6 augusti 2011 22:46

Jag var riktigt nöjd med mina arbetsuppgifter på jobbet, tack och lov endast gräsklippning! Ungefär hundra gånger bättre än att rensa grusgångar! :D


Under tiden jag jobbade så kom hovis och pysslade om Noells små fötter. Han har nu satt på skor med dubbla kappor och lagt på något grejs för att fylla ut sprickorna som har uppstått av all fukt. Med fina fossingar var Noell nu redo för att tränas igen efter fyra vilodagar. Vi körde ett väldigt lugnt pass med fokus på lösgjordheten i framdelen. Mycket skritt och flyttningar till att börja med och sedan stretching under lätt sits i trav och galopp. När hon kändes mjukare gjorde vi skänkelvikningar utmed långsidorna i trav och lite bakdelsvändningar. Hon kändes fin idag och jag la upp ett alldelens lagomt "komma igång" pass, utan tryck eller någon hög form. När man har lagt upp ett perfekt pass så ger man verkligen hästen en bra chans att göra sitt bästa och det tyckte verkligen att jag lyckades med denna gång!


kram!

Ovido - Quiz & Flashcards