Linda Mårtensson

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Linda Mårtensson - 7 juni 2011 23:00

Denna "kristiflygare-dag" var en riktig fullträff!

Dagen började faktiskt inte så farligt tidigt för min del, vi hade starttid 10.40 i LB:1 som även var lagklass. Noell var väldigt lugn (allt är relativt;-), men jag valde att inte sätta något ordentligt tryck under dojjorna utan ville bara rida igenom en stadig ritt som det har varit lite si och så med hitintills. Vi genomförde ett program utan några direkta missar, ökningarna kunde dock ha blivit mycket bättre i alla gångarter och så låg hon på ganska mycket i handen. Det var även lite vingligt i uppridningarna och övergångarna från galopp till trav var inte så bra. I det stora hela en helt okej och fin ritt som belönades med 68,276% och en vinst! :) Det känns bra att få så högt betyg på en ritt som ändå kan förbättras så pass mycket och framförallt så vet jag att Noell har så mycket mer i sig som jag ännu inte har "plockat fram", det krävs mycket mer styrka innan vi är där. Laget gick det tyvärr inte så bra för, men vi red trots allt bara på tre st varav två ridskolehästar som inte är jättemycket tränade så jag tyckte att Nina och Sofie gjorde ett jättebra jobb med dem ändå!

En glad Noell (med nosgrimman på sne) och en glad Linda ;) 


Den andra klassen som vi skulle rida var LA:1 och den startade vi 13.46 Det kändes på Noell att hon var trött, hon var lite springig på framridningen. När vi kom in på banan kände jag att hon verkligen skärpte till sig och gjorde det hon orkade, hon kämpade trots att hon var trött i huvudet och även i kroppen tror jag. Vi hade en hel del missar och det kändes lite vingligt, ena skänkelvikningen blev det lite kommunikationsmiss så vi kom inte riktigt igång, i ryggningen var hon inte helt med mig, ökningarna var långt ifrån hennes kapacitet mm. Trots detta var det ändå en mjuk och fin ritt som belönades med 65,000% och ytterligare en vinst! Domaren var prisutdelare och hon berömde oss över att det var "väldigt trevligt" :) Alltid kul att få lite beröm liksom! Även roligt att vi kan rida på så bra procent trots alla missar och med mer styrka så kommer vi att höja upp oss ännu mer i LA :)


Nu kommer ett gäng bilder:

*Skak, skak* ;)  "Vad vann vi?" :D  prisutdelning LA:1  Älskade, älskade lilla Noell                 Vi är lite mongo ibland ;)      "Vadå stå still?"  "Nämen, däruppe finns något spännande!"    Ärevarv LB:1, Noell började precis att gasa här och jag fick inte stopp på henne utan hon sprang ut före de andra hästarna xD Lydig? ;)  "Hallå, ska vi inte galoppa snart?!"    Nöjda efter en bra ritt :)  LB:1  Framridning    prisutdelning LA:1  Noell och Kristine        

     

Det kommer fler "ridbilder" imorgon som Johanna har fotat! 


Kramisar

Av Linda Mårtensson - 7 juni 2011 16:55

Jag har fått en massa bilder från tävlingen i Härnösand nu, tack Johanna! Jag ska iväg på ett möte nu, men om det inte blir så sent så kanske jag hinner fixa lite inlägg sedan! :D

hörs! 

Ovido - Quiz & Flashcards