Linda Mårtensson

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Linda Mårtensson - 23 oktober 2011 22:02

Rubriken sammanfattar min fredag väldigt bra. När jag slutade vid tre-tiden så promenixade jag ner till staden för att möta upp Nina på METG (mikael elias teoretiska gymnasium, varför så brutalt långt?)och ta bussen med henne hem. Vi kom hem till henne och hennes pappa hade köpt pizza och kebabrulle till oss! Så vi åt och sedan pluggade vi i flera timmar, allt blir roligare med sällskap. Hon skrev en psykologi-uppsats medan jag tragglade med en massa engelsk grammatik...


Vi blev väldigt sena så vi bestämde att Nina skulle sova hos mig. Vi skrittade en sväng runt scoutstugan där vi möttes av marschaller och övernattningssugna scouter, bra miljöträning! Vi var ovanligt snabba och var färdiga med allt på ungefär två timmar, bra gjort av oss faktiskt! ;-) Vi avslutade med en kopp te, ett par mackor, lite godis och "partajmaraton" (vårt nya favoritprogram, det är bara så NinaLinda style). Jag var väldigt trött vid det här laget och somnade väl efter sisådär två avsnitt, haha...

Av Linda Mårtensson - 23 oktober 2011 21:40

Torsdagen bjöd på lite samhällskunskap i form av snack om EU och sedan ett matteprov på tre timmar. Eller just det, skvaderklassikern under lunchen också! ;-) NV3a var utklädd till Sagan om ringen och en av tjejerna hade med sig sin vita ponny på skolplanen, det kändes väldigt lustigt men ganska roligt. Här kan ni se klipp från skvaderklassikern genom åren, den senaste kommer förmodligen ut inom en snar framtid.


Jag och Noell sällskapade Nina och Patrick nere på ridbanan för att ta ett pass. Jag red mycket lösgjörande arbete till en början, flytta bogarna, förvända slutor, stora bakdelsvändningar, skänkelvikning utefter staketet, öppna med lite extra tvärning etc. Hon var lite stel och motsträvig till en början men slappnade av efter en liten stund. Jag rullade på i lätt sits i en fräsch galopp runt spåret så att hon verkligen skulle komma igång i kroppen, red henne rund och böjde halsen en del. Innan vi avslutade så red jag lite samlad galopp, förvänd och ett par enkla byten. Jag upptäckte att det gick mycket lättare att samla vänster galopp och kom fram till att jag typ tröck ner händerna i höger varv, när jag tänkte på att hålla dem lite mer uppe och stadiga i höger varv så gick det mycket bättre. Tänk att jag så ofta kommer på mig själv med en massa små fel jag gör hela tiden... Jag var iaf väldigt nöjd med Noell vilket är det viktigaste!

Ack så gammal bild, men jag älskar den fortfarande.  


Av Linda Mårtensson - 23 oktober 2011 19:06

Det blev en sen uteritt denna onsdagskväll. Fick lite hjälp med matten av pappa och det tog sin lilla tid. Trots att det blev sent så var det urhärligt att komma ut en sväng på kvällsjövägen tillsammans med mamma och Cesar. Noell var jätteduktig och jag fick henne ovanligt låg och rund i formen, på hemvägen blev hon dock lite väl busig och drog en repa. ;-)


Sådana gånger blir man påmind om den lilla femåring hon en gång var, med lång man och lurvig päls kom hon farandes efter kvällsjövägen, superhet och sprang som en symaskin- mammas kommentar var "hon ser ut som en islandshäst". Det är ju verkligen vad man vill höra när man köpt en welshponny till dressyr, haha.

En tuffsig liten islandsbäbis?! 

Av Linda Mårtensson - 23 oktober 2011 18:59

Måndag hade Noell planerad vilodag efter tävlingen och på tisdagen spöregnade det hela kvällen så jag skippade ridningen... Det händer inte så ofta att jag ger vika för väder och vind, men nu var jag tvungen att rida själv i mörkret och piskande regn och dessutom hade jag väldigt mycket plugg.

Under ruggiga höstdagar så är det inte så svårt att längta till lila syrener och värme. 

Av Linda Mårtensson - 23 oktober 2011 18:53

...Är jag alltid helt sjukt trött, haha. Alla intryck och koncentration tar på krafterna.;-)


Hursomhelst så spenderades dagen med att packa upp (vi var hemma så sent efter Högbo så vi orkade helt enkelt inte då), putsa utrustning, skritta och tvätta transporten. Transporten var väldigt, väldigt smutsig, men nu är den vit invändigt igen!


Noell kändes pigg och fin trots tävling dagen innan, skönt.

Noell ute på Frösön. 

Ovido - Quiz & Flashcards