Linda Mårtensson

Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Linda Mårtensson - 29 juli 2013 23:12

   

Det blev inte den snygga kavajen som jag hittade utan jag kör på ett budgetalternativ från Hööks istället. Det funkar för mig, lägger hellre pengar på träning än utrustning faktiskt. Dessutom så var det nog tur att jag inte beställde för det hade nog varit ca 90% chans att jag valt fel storlek ändå, hehe...


Köpte även nya ridskor. Mina har varit trasiga ett bra tag och jag tycker att det är skönt att inte alltid behöva ha på sig stövlar.

Dessa blev det, snygga och kändes väldigt sköna!

Sedan blev det nya stigbygelplattor bl.a och det känns toppen. Jag har ridit med dessa svängda nu ett bra tag pga. att jag bara haft utslitna plattor till mina vanliga och jag gillar inte dessa svängda... Sitter så konstigt på foten eller vad man ska säga och inte så jättesnygga.

 

 

Dessa är sjukt mycket bättre!


Imorgon måste vi ut på mer shopping och sedan står hoppträning och kalas på schemat!

Av Linda Mårtensson - 29 juli 2013 22:09

       

Min fina hästponny med massa man   

 

 Igårkväll var det dags för lite markarbete och Cesar tyckte att det var hur kul som helst! Red bara lite låga hinder som ni ser på bilderna och det var denna övning:

Väldigt nyttig övning! Dock kan inte vi träna så mycket med att länga och korta galoppsprången än, men det var nyttigt att bara få honom med på noterna åt vilket håll vi skulle. Han väntar inte riktigt på mig alltid utan han letar liksom hinder och blir slingrig som sjutton. Därför var det nyttigt att få honom att suga tag och bjuda rakt mot hindret som JAG tänkte styra på.


Cesar var överlycklig och småbockade lite efter första sprången. Jag älskar honom för att han är så himla levnadsglad och tycker att allt är så SKOJ!    Ska verkligen försöka komma iväg på en pay n'jump för det skulle vara väldigt roligt att testa en bana på lite lägre än tävlingshöjd för vi är inte riktigt redo för en hel bana på 90cm än. Jag är kanske petig, men jag vill inte att han bara ska hoppa på fart när vi väl kommer ut på tävlingsbanan utan att han ska hoppa på styrka och teknik samt att galoppen ska vara stadig. Jag vill inte tävla bara för att utan jag vill att det ska se ut för något också. Dessutom minskar risken för skador/omkullridningar om ekipaget framförs i balans. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards