Linda Mårtensson

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Linda Mårtensson - 20 juli 2013 09:27

 

....av ridgarderoben. Dragkedjan till mina pioneerstövlar gick ju sönder i vintras efter bara ett års användning så jag lämnade in dem för dragkedjebyte hos en skomakare - resultatet blev sämst. Dragkedjan sitter snett och fult och dessutom så repar den sadeln litegrann och så sitter de inte så bra på mina ben längre. Så nya stövlar behövs. Min kavaj sitter inte heller bra utan den är för trång över framförallt axlarna.

 

Som ni ser på denna bild har det även blivit en repa i min favvo-hjälm. Jag vet inte vad som har hänt, men när jag tittade häromveckan på den så är det världens repa på skärmen :/


Frågan är vad man ska köra på för färg, jag gillar det marinblåa men samtidigt blir det väldigt snyggt med svart också. Mina krav på ny utrustning blir att det ska vara BEKVÄMT och inte allt för dyrt. Jag tänker inte lägga ut hur mycket som helst för en snygg utrustning för att tävla lokalt och ev. regionalt för jag vet ju inte ens hur länge till jag kan hålla på med hästar och tävling ifall jag flyttar iväg och pluggar någonstans... Bekvämlighet har också hög prioritet, har aldrig gillat att rida i kavaj för det känns alltid så stelt och instängt, jag skulle vilja ha en sportigare kavaj som faktiskt är skön att rida i. Eftersom att vi också är idrottare så borde vår utrustning anpassas till det också med material som andas och är följsamma. Tips är välkomna.


Ovido - Quiz & Flashcards