Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Markarbete

Av Linda Mårtensson - 29 juli 2013 22:09

       

Min fina hästponny med massa man   

 

 Igårkväll var det dags för lite markarbete och Cesar tyckte att det var hur kul som helst! Red bara lite låga hinder som ni ser på bilderna och det var denna övning:

Väldigt nyttig övning! Dock kan inte vi träna så mycket med att länga och korta galoppsprången än, men det var nyttigt att bara få honom med på noterna åt vilket håll vi skulle. Han väntar inte riktigt på mig alltid utan han letar liksom hinder och blir slingrig som sjutton. Därför var det nyttigt att få honom att suga tag och bjuda rakt mot hindret som JAG tänkte styra på.


Cesar var överlycklig och småbockade lite efter första sprången. Jag älskar honom för att han är så himla levnadsglad och tycker att allt är så SKOJ!    Ska verkligen försöka komma iväg på en pay n'jump för det skulle vara väldigt roligt att testa en bana på lite lägre än tävlingshöjd för vi är inte riktigt redo för en hel bana på 90cm än. Jag är kanske petig, men jag vill inte att han bara ska hoppa på fart när vi väl kommer ut på tävlingsbanan utan att han ska hoppa på styrka och teknik samt att galoppen ska vara stadig. Jag vill inte tävla bara för att utan jag vill att det ska se ut för något också. Dessutom minskar risken för skador/omkullridningar om ekipaget framförs i balans. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards