Linda Mårtensson

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Linda Mårtensson - 21 oktober 2012 21:54

Igår red jag ut barbacka en sväng på ett stycke galet pigg ponny. Blev mest skritt och trav, tog bara någon enstaka galopp (inte på hemvägen) för att inte busa upp henne i onödan, haha. Hon kändes i varje fall mjuk och fin så det var härligt.


Idag har jag tränat för Katarina med båda pållarna och jag har verkligen två pärlor i stallet, det gick himla bra med båda två idag! Cesars lilla utvärdering får ni läsa HÄR.


Med Noell körde vi ännu ett pass med grunder. Vi övade helt enkelt på att varje halvhalt skulle gå igenom och att jag skulle kunna ändra lite steglängd utan att formen ändrades eller att hon släppte stödet. Vi gick igenom en del diskussioner, men efter lite tragglande och konsekvent ridning så blev hon sååå fin. Det var första gången jag fick Noell att trava med riktigt schwung! Jag hade helt enkelt en fantastisk känsla, Noell var som en gummiboll och jag log... Vi blev liksom ett. Min fina, fina ponny. Kan inte förstå att hon är min...

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards