Linda Mårtensson

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Linda Mårtensson - 13 oktober 2012 18:00

Här kommer "lite" bilder från Ånge-tävlingen!

                                                                                                                                                                                                                                                           

What makes you so beutiful?

You don't know how beutiful you are, to me 

Nobody's perfect but you are, to me

Av Linda Mårtensson - 13 oktober 2012 11:44

Finally lördag och helg och detta är nog den första helgen på hela hösten som jag inte har något annat inplanerat än plugg och givetvis träna mina älsklingar. Ganska skönt att inte behöva gå på högvarv 7 dagar denna vecka! 


I torsdags hade jag lite vardagslyx, slutade redan vid halv elva och stannade kvar och skrev färdigt en labrapport tillsammans med några klassisar innan jag tog bussen hem tio i ett. Under kvällen hann jag med två träningspass med två fina hästar. Först markarbetsträning för Eva med Cesar och Kristine och Nova tränade samtidigt som oss, ni får dock läsa om den träningen på PA-bloggen -> dressyrnordsvensken.bloggplatsen.se Ja, jag ska fixa en snyggare design där så snart jag hinner, men det är inte prio 1 just nu. Under kvällen så fick jag och Noell en genomkörare av Katarina. Träningen bjöd som vanligt på många skratt och även om det inte var den bästa träningen jag och Noell gjort i "gå-bäst-synpunkt" så var det nog ett av de mest givande passen.


Vi jobbade stenhårt med traven som varken är min eller Noells starka sida, hehe. Vi jobbade med att hon verkligen skulle lossa i skolor etc. När jag t.ex red i måndags och jag tyckte att hon släppte till så fint så var det givetvis så att jag fick henne att släppa till riktigt i galoppen först och SEDAN släppte hon igenom traven. Det vi jobbade med under detta pass var att jag måste kunna jobba henne lika bra i traven så att hon kan släppa igenom  där på en gång. Och ja, för att sammanfatta det hela så behöver jag bli mycket starkare i kroppen så att jag orkar sitta stilla även när Noell börjar röra sig riktigt genom kroppen i traven och så har jag ju mina stigbyglar fastspända med sporremmar i sadelgjorden för att stabilisera musklerna kring fotlederna så att jag får stabilare och effektivare skänklar och sedan är det ju det där med mina händer då - Katarina får tjata på dem om och om igen. Noell är ingen unghäst längre så jag behöver inte sitta och understödja henne utan jag måste sitta med smalare avstånd mellan dem och mer buret, men det är alltför lätt att sitta i gamla vanor... Vi avslutade sedan med några cavalettis där jag skulle tänka lite passage över. Noell spänner sig så lätt när jag ber henne samla sin trav, så istället för att "sätta sig", vinkla haserna och få in schwunget så blir hon rak och struttig i bakbenen. Bommarna hjälper henne med att hitta rätt teknik och slappna av. Katarina plågade mig självklart med att sitta utan stigbyglar under bomarbetet också....


Igår hade jag rätt go träningsvärk alltså, två pass utan stigbyglar tog på... I övrigt hade vi uppsatsprov, superkul att ha det mellan 13-17 en fredag. Meeen jag hade bunkrat med lite godis så jag överlevde. Dock var jag väldigt trött när jag kom hem sådär vid 18-tiden så jag drog med mig Noell på en liten promenix bara.


Nej, nu ska jag fortsätta bocka av saker på min lååånga "att göra lista" den här helgen, kram sålänge!

Av Linda Mårtensson - 13 oktober 2012 11:39

Om möjligt ännu värre, hahah. NV3b i mitt hjärta... Se 10:23 ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards