Linda Mårtensson

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Linda Mårtensson - 19 maj 2012 20:53

Noell har haft en riktig mysvecka nu efter SM-kvalet. Hon har bara fått lite vila och uteritter, min magkänsla har sagt mig att hon behövde det nu efter all träning med bommar och ståhej. Dessutom kände jag redan på Matforstävlingen att hon kändes sned i vänster öppna, la huvudet på sned och sådär. Jag försökte stretcha loss henne under veckan men det släppte inte och på Segersta var det inte alls bra. Jag fick balansera henne så gott jag kunde för att det inte skulle synas inne på banan för då ryker alla poäng. Därför har jag gått och väntat på kotknackaren hela veckan och ikväll kom han äntligen och rätade ut henne ordentligt. Noell tyckte att det var helt underbart när flödena kom igång, härligt! Vi fick lite råd angående stretchingen och träningen samt så pratade vi lite kring utfodring. Hur viktigt det är att inte proppa hästarna med massor av krafftfoder då de inte kan ta upp så mycket stärkelse på en och samma gång - då tar magen (och hjärnan) stryk! Det har blivit stor skillnad sen vi bytte till mustangmüslin - hon har blivit mycket lugnare och mer harmonisk. Hon äter visserligen inte mycket men jag kommer att dra ned ännu mer nu när hon har börjat äta lite grönt också. 


Nu blir det lite lugn ridning åtminstone imorgon och sen drar vi igång träningen igen!


kram!

Av Linda Mårtensson - 19 maj 2012 20:42

På kristi-flygare, i torsdags alltså, styrde vi kosan till ett väldigt blött Härnösand då Kristine och Nova skulle starta LA:1. Jag agerade givetvis hästskötare/coach och kunde vara en väldigt glad sådan. De var ensamt b-ponny ekipage men sopade helt enkelt banan - högst procent av alla ponnyer och äldre tjejer. Då blir man stolt storasyster! De gjorde en fin uppvisning med god energi, men hade lite småmissar, mestadels för att Nova spände till lite då och då pga att skott hördes på håll (antagligen någon som träningssköt på någon bana). Drygt 64% och somsagt vinst får man vara nöjd med!


Bilder kommer när vi har fått in dem i datorn osv. 

Ovido - Quiz & Flashcards