Linda Mårtensson

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Linda Mårtensson - 20 maj 2012 20:28

 

Kristine och Nova på prisutdelning (: Mobilkvalitet här, bilder från kameran kommer sen.

Av Linda Mårtensson - 20 maj 2012 13:26

Nu är vi på G igen, sncka om att hon var som en helt annan häst att rida idag! Jag red bara ett lätt pass på banan med henne för att komma igång lite efter alla uteritter. Med handen på hjärtat - det är mysigt att rida ut MEN att träna är trots allt det allra roligaste! Jag skulle aldrig sluta varva träningen med uteritter men helt ärligt skulle jag absolut inte vilja bara rida ut hela tiden, fy vad tradigt det skulle vara! Nej det är minsann tur att Noell också gillar att träna.


Jag red lite uppmjukande bara och red inte så många böjda spår, bara stora volter, för att få henne så rakriktad som möjligt med jämnt stöd i handen. Noell var pigg och överreagerade lite på mina hjälper emellanåt, men hon var mjukare än vad jag kunnat hoppas på så det kändes väldigt bra.

 

Nej, nu måste jag ta tag i allt skolarbete. Körkortsteori, övningsköra helst varje dag, mattenationella (D-kursen, 4 timmar torsdag morgon), biologiprov, rättskunskapsprov, kemiprov, matteprojekt... Seriöst jag kommer inte ha något liv de närmsta två veckorna som det ser ut nu. Utöver detta ska Noell skötas och vi ska nog hinna minst två Karin-träningar dessa två veckor, jag är inbokad på jobb en kväll, jag har lovat att agera hästskötare åt Kristine i Bollnäs på söndag, på lördag har jag någon barnridning med U-sek och så bör jag gå på en teorilektion på körskolan också. Gaah känner paniken fortplanta sig, tur att det snart är sommarlov! Jaja, det brukar ju alltid lösa sig för det är alltid såhär i slutet av terminen så det finns ingen anledning till att klaga. Dessutom kan jag bocka av en sak och det är byggnation av beteshagarna för det var jag, mamma, Kristine, Nina och Mari så duktiga och fixade igår!

Sköt om er nu och se till att inte bli levande begravd under alla tunga skolböcker, haha ;)


Favvobilden på min snygging.


                                                                                                         
Av Linda Mårtensson - 20 maj 2012 13:08

Igår var det träningsdags igen, men eftersom Noell fick "behandling" (om man kan kalla det så) så valde jag att rida Cesar. Han behöver ju också träning!

Vi fick börja värma i trav och Karin såg att han hade utvecklats så mycket och blivit välbalanserad och relativt stadig. Därför gnatade vi inte mer än nödvändigt där och gick över till galopparbetet så snart han tog halvhalterna och inte ångade iväg ifrån mig. Cesar tyckte att det var lite kämpigt och krumbuktade en del hit och dit men stundvis var han fin och det känns att han är helt på rätt väg i sin utveckling. Jag har faktiskt lite nya klipp på honom som jag skulle kunna visa - han har blivit väldigt fin "lill"killen! Jag får nog försöka ladda in dem under dagen så ni får se.

 

Under sommaren ska jag försöka rida honom minst en dag i veckan så att vi får ordning på galoppen ordentligt. Visserligen är det jobb och allt möjligt men jag har åtminstone inte en hög av skolböcker framför mig var och varannan kväll då. ;) Sååå jag borde orka med att rida två emellanåt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards