Linda Mårtensson

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Linda Mårtensson - 6 september 2011 22:53

Detta tror jag faktiskt måste klassas som vårat sämsta träningspass - någonsin. Noell var heeelt slut, hade ingen gnista alls. Berodde antagligen på att hon hade satt så mycket vinterpäls och dessutom är hon sned nu igen, Karin sa att det syntes redan när hon gick på långa tyglar. Typiskt att det var försent att ringa kotknackaren innan DM, men det är bara som det är liksom.


Såfort vi kom hem drog jag av henne grejjerna och sprang upp och hämtade klippmaskinen. Som tur var så hade hon inte blivit svettig (inte så konstigt eftersom vi red väldigt lugnt iofs). Hon var lite skraj men hoppade bara bakåt första gången jag slog igång maskinen denna gång! :D Tidigare så kastade hon sig så fort att maskinen hade varit avslagen för oljning men nu skötte hon sig väldigt bra :) Hon är väldigt känslig i huden så hon är inte speciellt lätt att klippa, hon rycker, speciellt på vänster sida. Att klippa en del av huvudet är bara att glömma än så länge och det blev inte världens snyggaste linjer, men hon blev ganska höstsnygg ändå. ;)

Av Linda Mårtensson - 6 september 2011 22:47

På onsdagen stack vi ut på en skrittsväng på morgonen. Noell var lite spänd även denna dag, men hon skrittade ändå ganska hyffsat så jag tänkte inte mer på det.


Både skönt och väldigt jobbigt att rida innan skolan, skönt att göra det medan man är pigg och fräsch men jag tycker att det är jobbigt att vara i stallet under tidspress. Jag gjorde misstaget att rida ett träningspass innan jobbet en gång och det blev pannkaka, jag kunde inte alls fokusera och allt kändes bara fel... Därför väljer jag att rida ett lugnare pass helst ute i skogen om jag ska rida på morgonen innan skola/jobb för att inte behöva känna sig missnöjd.

Av Linda Mårtensson - 6 september 2011 22:38

På måndag morgon bar det av mot skogarna i Njurunda med alla NV tvåor för att ha läger, ganska mysigt, men jag frös ganska så mycket i tältet och så domnade jag i händerna när vi bar våra tunga ryggsäckar under 6km...


Noell fick givetvis vila på måndagen eftersom att jag var borta, mamma tog dock hand om henne och så fick jag världens finaste mms av mamma på kvällen:

  Noell hälsar gonatt   Det förgyllde såklart min kväll ;)


På tisdagen när jag kom hem var jag faktiskt inte så trött som jag hade befarat så vi sällskapade Nina och Patrick för ett pass på ridbanan :) Noell kändes helt okej vill jag minnas, dock lite spänd men det kan ha berott på att anläggningsgruppen höll på och grejjade runt banan.  

Av Linda Mårtensson - 6 september 2011 19:45

På söndagen hade jag återigen fullt upp. På morgonen/förmiddagen tog jag och Noell oss ett träningspass på ridbanan. Denna dag tog vi det lite lugnare och skippade galoppen, allt för att försöka jobba med olika muskler. Fokuset låg på skritten, att kunna variera steglängden, formen och tempot. Det är fortfarande mycket kvar att jobba på den biten men hon var kvickare och förstod mer vad jag ville den här gången. I traven jobbade jag bara med att lösgjöra och för att bryta av skritten med något annat.


Efter passet och stretching var det bara att kasta i sig lite lunch innan det var dags för barnridning på MRF. Det kom inte så många barn denna gång, men det beror nog på att vädret inte var det bästa. 


När Kristine och jag kom hem igen och hade fikat så fick vi ett ryck och började klippa Nova. Lika bra att klippa så att hon inte blir för trött och seg på DM. När vi var färdiga och hade ätit middag så var det dags för mig att packa inför friluftslivs läger med skolan som skulle pågå från måndag till tisdag...

Ovido - Quiz & Flashcards