Linda Mårtensson

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Linda Mårtensson - 14 november 2011 20:01

Ni får ignorera min osmakliga klädsel och mitt till synes helt ofixade utseende för fotografering. ;) 

                                    

Noell är ängeln i mitt rum. ♥

Av Linda Mårtensson - 14 november 2011 12:09

Gårdagen började med att Jag och Kristine fotade oss och hästarna lite spontant i frosten! :D Väldigt ofixat och oplanerat men vi fick några fina höstbilder åtminstone, bjuder på dem ikväll!


Jag och Kristine skrittade ut på våra pigga ponnyer. Det märks att de inte tränas som vanligt kan jag säga... Noell har nästan stegrat och nockat mig, taktat och varit allmänt hetsig ett flertal gånger den senaste veckan, haha. Igår kväll vid intaget drog hon så fasligt och ville gå i sin egen jättesnabba takt så då sa jag åt henne att stanna och lyssna på mig. Eftersom vi stannade och uppfostrade oss så gick Kristine och Nova om oss vilket resulterade i att Noell fick ett galet utbrott, longerade sig själv runt mig flera varv i något som jag antar skulle föreställa galopp men mest bestod i bakben som flög åt alla håll. Desperat i att få röra på sig? ^^ Hmpf, inte så bra med tanke på att det var väldigt hårt och knöligt och jag hade bara en grimskaftslängds avstånd så jag fick minsann parera för att hon inte skulle träffa mig, samtidigt som jag var tvungen att lugna/skälla på henne för hennes galna unghästfasoner. Noell har du missat att du snart blir åtta? ;)


I övrigt så hade Kristine och jag barnridningen vilken flöt på bra och det var alldelens lagom med barn. Mamma och jag fick även jäklas med hagbygge. Cesar har börjat med bitfasoner i Noells täcken, han har vandaliserat flera stycken senaste veckorna. Visserligen är Noell sjukt dryg också, hon tar honom inte alls på allvar när han blir sur och flyttar inte på sig i första taget när han surar åt henne vilket heller inte är så konstigt när hon har ett täckeslager som skyddar henne från betten. -.-  Hursomhelst så var vi nu tvungna att bygga en hage i hagen för att sära på dem, de får turas om att gå själv varannan dag och med Nova varannan. Väldigt tråkigt med tanke på att de tycker så mycket om varandra och jag vill helst undvika att låta hästar gå själv, men Noell måste ju kunna ha täcken på sig när det blir kallt och snöstormar... Dessutom blir hagarna i minsta laget enligt mig, men dels är ju backen frusen så det var inte så lätt att bygga någon annanstans och så har vår skog blivit avverkad och företaget har ännu inte tagit bort alla träd och ris vilket gjorde att vi var tvungna att göra så här.


Förresten hämtade jag ut ett paket på posten igår, från horze. Två nya täcken (ett regn och ett vinter), reflexskydd och vanliga "dressyrskydd", allt satt som en smäck! Väldigt smidigt när det är 40% rabatt och dessutom fraktfritt! Jag testade och fotade allt igår kväll så jag ska försöka lägga upp det så snart som möjligt.


kram!

Ovido - Quiz & Flashcards