Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Nu är vi på G igen!

Av Linda Mårtensson - 22 december 2011 11:00

Hejsan alla trogna bloggläsare!

Jag ser att ni har varit inne och kikat lite då och då trots att jag inte skrivit något på väldigt, väldigt länge. Jag har haft så mycket att göra och så har det somsagt inte varit så givande att skriva om alla skritturer. För ungefär tre veckor sedan körde vi ett "komma-igång-pass" för Karin i ridhuset, jätteskönt att börja komma igång igen! Naturligtvis var vi lite ringrostiga och stela (och väldigt överladdade) men mot slutet blev det bättre och bättre. Karin tyckte att Noell hade tagit viloperioden bra och hon konstaterade nöjt att Noells hals och nacke hade expanderat under vilan. :D När hästarna vilar så hinner kroppen vila och bygga upp sig, denna viloperiod föll det ut väldigt väl eftersom hon utvecklades med stormsteg och växte i mina ögon under hela sommaren och hösten.


Veckan efter hann vi bara köra in och rida ett litet pass för oss själva. Eftersom att underlaget hade varit pissdåligt hela veckan (is och hårt) så hade vi bara skrittat och joggat lite försiktigt i trav på någon äng där det var hyffsat. Noell var naturligtvis jättepigg och det blev inte bättre av att duvorna hade huserat i rdhuset -.- Noell blev helt galen när de flaxade genom ridhuset, men efter en stund satte de sig hyffsat stilla på ena kortsidan så då gick det lite bättre :) Kände lite på några rörelser denna gång och lite förvänd galopp, givetvis väldigt lite men det märktes att Noell tyckte att det var superkul och ville mer.


Under helgen som var hade vi tyvärr inte någon skjuts till något ridhus. Så kan det vara när man är en familj på fem personer... Alla hade fullt upp med jobb, innebandyträning, julklappsinköp och gud vet allt vad det var, men, men nya tag under jullovet!


I helgen anlände ÄNTLIGEN snön! :D T.o.m jag som inte är speciellt förtjust i vinter och snö blev överlycklig. Det är skönt med bar mark om det faktiskt är plusgrader och mjukt att rida på, annars kan det faktist mycket hellre få vara vitt på backen. Så de senste dagarna har Noell fått trava och galoppera lite och hon har blivit sååå nöjd! Himla härligt med småtrött liten häst som vill mysa igen, mindre roligt har det varit när hon mest har varit på helspänn med massa överskottsenergi.


Nu ska vi mysa under jul och sen jäklar ska vi åka till ett större (duvfritt) ridhus och träna så mycket vi kan och hinner, jag har nedräkning till första starten; 85 dagar kvar!!! :D


Satt och kollade på några youtube-klipp häromdagen och jag hittade dessa, väldigt inspirerande! :) Det jag är allra mest förtjust i är hans grundskänkelläge (eller ja, hela sitsen ;), så snyggt! Dessutom såg det så harmoniskt och mjukt ut, så bra skulle jag också vilja bli någon gång i framtiden!


kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards